Sektor perkhidmatan teksi/bas dan e-hailing antara yang terjejas terus sejak PKP 1.0. Sejak pandemik ini menyerang, MyCARE konsisten menyalurkan bantuan kepada mereka yang terkesan dalam sektor ini.
Pelbagai kisah sedih kami dengari ketika turun di lapangan.
MyCARE telah menyalurkan sumbangan barangan keperluan kepada 100 orang penerima yang terdiri daripada pemandu bas pelancong, bas ekspress, trak, lori dan kenderaan berat dengan kerjasama Persatuan Pakatan Pemandu Berhemah Malaysia (dahulu dikenali sebagai Persatuan Pemandu Bas Pelancong Malaysia).
Penyerahan bantuan dilaksanakan di Pusat Perniagaan Reef, Rawang, Selangor yang dsambut oleh Pengerusi Persatuan, Tuan Nor Aizam Abd Kadir pada 18 Julai 2021.
MyCARE menyeru kepada seluruh rakyat Malaysia untuk bersama kami dalam Tabung Bangkit COVID-19 untuk membantu frontliners dan rakyat Malaysia yang terkesan. Bantuan ini merangkumi dari aspek peralatan, pendidikan, makanan dan lain-lain.
Rakyat Malaysia yang prihatin boleh menyalurkan sumbangan anda ke:
https://mycare.qrd.by/covid
Suka untuk kami kongsikan pengurusan sumbangan anda melalui MyCARE diuruskan dengan amanah. Kami di-audit oleh top 5 firma terbaik antarabangsa iaitu firma BDO serta laporan kewangan boleh didapatkan di SSM setiap tahun.
Pengiktirafan lain seperti pengiktirafan dari Bank Negara Malaysia dan United Nation boleh rujuk di laman web MyCARE.